1. Miten Wattinen asennetaan?
Ensimmäinen askel Wattisen asennuksessa on asukasviestintä. Taloyhtiön kanssa sovitaan yleisestä tiedottamisesta Wattisen käyttöönottoon liittyen ja Wattinen toimittaa kaikille asukkaille asennustiedotteen aikatauluineen ja ohjeineen. Asukkaita pyydetään varmistamaan pääsy asuntoon, huolehtimaan lemmikeistä sekä varmistamaan pääsy patteritermostaateille.
Samanaikaisesti varmistetaan älytermostaattien yhteyslaitteiden sijainnit ja niihin tarvittavat pistorasiat kiinteistön yleisiin tiloihin. Kiinteistön päävesimittariin puolestaan asennetaan vedenmittauksen etälukija, joka myös tarvitsee pistorasian. Pistorasiat, yhteyslaitteet ja vedenmittauksen etälukija asennetaan paikoilleen Wattisen toimesta jo ennen varsinaista älytermostaattien asennusta.
Älytermostaattien asennuspäivinä (yksi tai useampi päivä taloyhtiön koosta riippuen) Wattisen asennustiimi kulkee asunnot läpi yleisavainta hyödyntäen. Asennuksessa irrotetaan vanha termostaatti ja asennetaan Wattisen älytermostaatti. Jos asukas on itse paikalla, saa hän opastusta älytermostaattien käyttöön. Asennuksen jälkeen asukkaalle jätetään pikaopas Wattisen käytön aloittamiseksi.
Wattisen asentaminen on siis suoraviivainen ja yksinkertainen toimenpide, joka ei vaadi märkätöitä.
2. Millaiseen taloon Wattinen voidaan asentaa?
Wattisen älytermostaatit voidaan asentaa, jos
Wattinen voidaan asentaa myös siten, että suurin osa termostaateista vaihdetaan heti, ja yksittäiset ongelmalliset venttiilit hoidetaan kuntoon esimerkiksi lämmityskauden ulkopuolella.
Sovittimien avulla Wattisen älytermostaatti voidaan asentaa kaikkiin yleisesti Suomessa käytettyihin venttiileihin.
Lisäksi Wattisen älytermostaattien käyttämä yhteysasema tarvitsee pistorasian yhteisissä tiloissa esimerkiksi rappukäytävän katossa tai katonrajassa. Vastaavasti kiinteistön päävesimittariin asennettava vedenmittauksen etälukija vaatii pistorasian.