1. Rekisteröityminen ja kirjautuminen
Käynnistä sovellus ja valitse “Rekisteröidy”, jos käytät sovellusta ensimmäistä kertaa. Syötä puhelinnumerosi ja saat tekstiviestinä salasanan, jonka voit syöttää sovellukseen.
Sovellus muistaa numerosi seuraavilla käyttökerroilla. Jos kuitenkin kirjaudut joskus ulos, valitse “Kirjaudu” ja anna puhelinnumerosi, jotta saat uuden salasanan tekstiviestillä. Kirjoita saamasi salasana sovellukseen.
Android- ja iOS-sovelluksella voit nähdä toteutuneen lämpötilan, säätää tavoitelämpötilaa huoneittain ja tehdä tavoitelämpötilan ajastuksia.
Pääset alkuun lataamalla sovelluksen Applen AppStoresta tai Googlen PlayStoresta. Rekisteröidy sovelluksessa antamalla puhelinnumerosi ja kirjautumalla sisään tekstiviestillä saapuvalla kertakäyttösalasanalla.
Ensimmäisen kirjautumisen yhteydessä voit linkittä kotisi termostaatit sovelluksen kanssa. Tämä tapahtuu joko skannaamalla yhden termostaatin QR-koodi tai kirjoittamalla vastaavasti yhden termostaatin QR-koodin alla oleva teksti sovellukseen.
Seuraavaksi voit tehdä kotiisi tavoitelämpötilan ajastuksia esimerkiksi yö- ja päiväajaksi. Esimerkiksi tutkimusten mukaan nukumme paremmin hieman viileämmässä lämpötilassa. Voit muokata ajastuksia myös myöhemmin.
Sovelluksen etusivulla voit säätää tavoitelämpötilaa. Avaamalla huoneen tiedot näet toteutuneen lämpötilan ja valitsemasi ajastukset.
3. Voiko yhden huoneiston lämmitystä ohjata useammalla siihen linkitetyllä älypuhelimella?
Yhtä huoneistoa voi ohjata vain yhdestä älypuhelimesta kerrallaan. Jos samassa asunnossa toinen henkilö linkittää oman älypuhelimensa sovellukseen, tuolloin linkitys katoaa edelliseltä. Tällä huolehditaan myös siitä, että uusi asukas saa aina edellisen jälkeen lämmityksen säädön hallintaansa.4. Miten lämmityksen ajastus toimii?
Kun olet kirjautunut mobiilisovellukseen ja linkittänyt termostaatit skannaamalla yhden koodin asuntosi termostaateista, sovellus ohjaa sinua lämmityksen ajastamiseksi:
Kotinäkymässä näet kotisi huoneet, niiden tavoitelämpötilat sekä kellonajan, jolloin seuraavaksi käynnistyvä lämmitysajastus alkaa. Voit säätää kaikkien huoneiden lämpötilaa tilapäisesti plus- ja miinus-painikkeista. Tilapäisesti asettamasi lämpötila on voimassa kaikissa huoneissa, kunnes huoneessa käynnistyy seuraava ajastettu lämmitys. Huomioitavaa: Kun olet säätänyt lämpötilaa, huone lämpenee/viilenee viiveellä.
5. Huoneen lämmityksen säätö
Näpäytä huoneen nimeä kotinäkymässä, jotta pääset huoneen näkymään. Voit säätää huoneen lämpötilaa tilapäisesti yhden lämpöasteen tarkkuudella, kun painat plus- ja miinus-painikkeista. Tilapäisesti asettamasi lämpötila on voimassa kaikissa huoneissa, kunnes huoneessa käynnistyy seuraava ajastettu lämmitys. Huonenäkymässä näet myös viimeimmän mitatun lämpötilan sekä tämän päivän lämmitysajastuksen. Mikäli haluat ajastaa lämpötilat, katso ohje huoneen lämmityksen ajastamiseen.
7. Yksittäisen huoneen lämmityksen ajastaminen tiettynä viikonpäivänä
8. Lämpötilan pudotus pidemmän poissaolon ajaksi
Jos olet poissa kotoa useamman päivän peräkkäin, napauta sovelluksessa päälle ‘Poissa kotoa’ -asetus. Se vähentää kodin lämmitystä poissaolosi ajaksi. Wattinen huolehtii, että lämpöä on silloinkin vähintään 15 °C. Se voi olla myös enemmän, mikäli kiinteistöön määritetty vähimmäislämpötila on asetettu suuremmaksi.
Kytke asetus ‘Poissa kotoa’ -asetus päälle tai pois seuraavasti:
9. Miten voin nimetä huoneen uudelleen sovelluksessa?
Valitse huone sovelluksen kotisivulla ja huonenäkymä avautuu. Paina huoneen nimen vieressä olevaa kynän kuvaa ja pääset muokaamaan nimeä. Tallenna muutos.
10. Miksi termostaatti näyttää eri lämpötilaa kuin sovellus?
Termostaatin ja sovelluksen välisessä yhteydessä on pieni viive. Jos lämpötilaa on äskettäin säädetty, saattavat termostaatti ja sovellus näyttää eri lämpötilaa. Jos et ole säätänyt lämpötilaa ja näin tapahtuu, ota yhteys Wattisen asiakaspalveluun.
11. Miten toimia, kun muutin pois Wattinen-asunnosta?
Jos olet ottanut Wattisen mobiilisovelluksen käyttöön: Poista sovelluksessa linkitys asuntoosi W-napin takaa painamalla X-painiketta asuntosi nimen vieressä.
Jos et ole käyttänyt sovellusta, sinun ei tarvitse tehdä mitään.
12. Mitä tietoja Wattisen mobiilisovellus kerää?
Wattisen toiminta ei vaadi henkilötietojan laajamittaista keräämistä.
Sovellus otetaan käyttöön vahvistamalla puhelinnumero ja syöttämällä vahvistuskoodi. Sovellusta on mahdollista käyttää ilman vahvaa tunnistautumista.
Sovelluksessa esitettävät tiedot pohjautuvat asukkaan itsensä antamiin ja DNA:n taloyhtiöltä Wattinen - palvelua koskevan sopimuksen täytäntöönpanon yhteydessä saamiin tietoihin. Sovelluksessa käsiteltäviä tietoja voivat olla
Käyttäessäsi Sovellusta DNA kerää tietoa sen käytöstä. Tällaisia tietoja ovat muun muassa milloin ja miten Sovellusta käytetään, mitä Sovelluksen sisältöä katsotaan, tietoa koskien verkon ja päätelaitteen suorituskyvystä, yksilöidyt laitetiedot ja IP-osoitetieto, käyttöjärjestelmä, kielivalinta.
Tietoja käytetään tämän selosteen ja Wattinen -palvelun tietosuojaselosteessa kuvatun lisäksi muun muassa Sovelluksen kehittämiseen: vastaamaan käyttäjien toiveita ja kiinnostuksen kohteita, sisältöjen kohdentamiseen, tuotekehitykseen, personointiin, yleisiin tai yksilöityihin ja kohdistettuihin markkinointiviesteihin ja tarjouksiin sekä Sovelluksen käytön analysointiin ja tilastointiin.
Sovellus voi pyytää lupaa lähettää laitteeseesi ilmoituksia. Tällaisen ilmoituksen tarkoitus on pyrkiä tuomaan sinulle lisätietoa Wattinen -palveluistasi, kiinnostavista ja ajankohtaisista asioista tai tarjouksista.
DNA noudattaa tietojen käsittelyssä Suomessa kulloinkin voimassaolevaa lainsäädäntöä ja viranomaisten antamia ohjeistuksia. Henkilötietojasi käsitellään tämän ja Wattinen -tietosuojaselosteessa kuvatun mukaisesti.