1. Puhelinnumeroni vaihtui, miten pääsen kirjautumaan Wattisen sovellukseen?
Voit ikäänkuin "aloittaa alusta" eli lukea sovelluksella termostaatista QR-koodin ja tehdä käyttöönoton uudelleen. Huom. aiemmat lämpötilavalinnat, ajastukset ja huoneiden nimeämiset nollautuvat tässä yhteydessä eli ne pitää tehdä uudelleen.
Ongelmatilanteissa voit olla yhteydessä Wattisen asiakaspalveluun:
044 144 260 (arkisin klo 9-12)
asiakaspalvelu@wattinen.fi
2. Mitä tehdä, kun lämpötila nousee tai laskee odottamatta?
Ongelmatilanteissa voit olla yhteydessä Wattisen asiakaspalveluun.
3. Miksi lämpötila muuttui itsestään?
Jos olet tehnyt Wattisen mobiilisovelluksella ajastuksen, säätyy lämpötila itsestään, kun ajastus astuu voimaan. Käsin termostaatilla tehty säätö säilyy siihen saakka, kunnes seuraava ajastus astuu voimaan.
Jos et ole asettanut ajastusta mobiilisovelluksella, voit olla yhteydessä Wattisen asiakaspalveluun.
Huom. Jos koko taloyhtiössä on otettu käyttöön yhteinen ajastus (esim. matalampi yölämpötila kaikissa asunnoissa), silloin lämpötila vaihtuu yhteisen ajastuksen mukaisesti. Jos asuntoon halutaan yhteisestä ajastuksesta poikkeava lämpötila, sen voi säätää halutuksi itse käsin termostaatista pyörittämällä. Asuntokohtaisesti tehty säätö siis ohittaa mahdolliset talokohtaiset säädöt ja asuntokohtainen säätö jää voimaan.
4. Mitä teen, kun termostaatti irtosi patterista?
Ongelmatilanteissa voit olla yhteydessä Wattisen asiakaspalveluun.
5. Toimiiko Wattinen sähkökatkoksen aikana?
Wattisen älytermostaatit toimivat myös sähkökatkoksen aikana. Voi kuitenkin olla, että lämpötilan säätäminen sovelluksen kautta ei katkon aikana onnistu.
6. Miksei yöpudotus aina toimi?
Jos kiinteistössä on hyvin paksut ja lämpöä varaavat seinät eikä ulkolämpötila ole kovin kylmä, tällaiset olosuhteet estävät lämpötilan laskun yön ajaksi.
7. Miksi asuntoon ei tule tarpeeksi lämmintä, vaikka asetettu tavoitelämpötila on taloyhtiön sallimissa rajoissa?
Joskus lämmitysjärjestelmän teho ei yksinkertaisesti riitä tuomaan haluttua lämpöä kaikkialle kiinteistöön. Wattisen säätäminen ei silloin auta. Jotta kuumaa vettä tulee riittävästi kaikkiin pattereihin, taloyhtiön on säädettävä tai huollettava lämmitysjärjestelmää.
8. Äsken patteri oli lämmin, mutta nyt se on viileä, mitä pitää tehdä?
Patteri voi tuntua välillä haalealta tai jopa kylmältä, jos huoneessa on jo tarpeeksi lämmintä tavoitelämpötilaan nähden. Vaihtelu on siis ihan tavallista. On myös normaalia, että patteri on ylhäältä lämmin, mutta alhaalta viileä. Jos patteri ei lämmityskaudella lainkaan lämpene termostaatin säätämisestä huolimatta, ota yhteyttä Wattisen asiakaspalveluun termostaatin toimivuuden tarkistamiseksi. Tarvittaessa asia viedään edelleen huoltoyhtiölle tai isännöitsijälle.
9. Miksi termostaatti näyttää väärää lämpötilaa?
Wattisen älytermostaatin näytöllä näkyvä luku kertoo asettamastasi tavoitelämpötilasta.
Kun valitset tavoitelämpötilan joko älytermostaattia pyörittämällä tai mobiilisovelluksella, tulisi tämä tavoite näkyä näytöllä. Termostaatin ja sovelluksen välisessä yhteydessä on pieni viive, eli jos lämpötilaa on äskettäin säädetty, saattavat termostaatti ja sovellus näyttää eri lämpötilaa.
Huomioithan, että Wattisen älytermostaatin näyttö ei näytä mitattua lämpötilaa, vaan tavoitelämpötilan.
10. Miksi lämpötila muuttui itsestään vaikka säädin sen käsin isommaksi tai pienemmäksi?
Termostaatti säilyttää käsin säädetyn lämpötilan siihen saakka, kunnes seuraava sovelluksesta valittu ajastus astuu voimaan. Taloyhtiössä voi olla myös oletusajastuksia kaikille asunnoille. Voit tarkistaa tiedon tästä isännöitsijältäsi.
11. Puhelinnumerollani ei voi kirjautua Wattiseen. Mitä teen?
Ota yhteyttä Wattisen asiakaspalveluun.
12. Internet-yhteys katkesi hetkeksi. Miten säädän lämmitystä sovelluksella?
Käynnistä sovellus uudelleen. Jos tämä keino ei toimi, ota yhteys Wattisen asiakaspalveluun.